Thursday, May 17, 2007

Μετά από πρόσκληση της Alicia και της Γωγώς θα γράψω για τις μουσικές της ζωής μου. Δεν θα γράψω για ότι έχω ακούσει ή για ότι κατά καιρούς μου άρεσε αλλά για τις μουσικές που πιστεύω ότι με έκαναν όπως είμαι τώρα.

Κάποτε λοιπόν μου άρεσε ο Παπακωνσταντίνου, μου άρεσε η φωνή του αλλά περισσότερο μου άρεσαν αυτά που έλεγαν τα τραγούδια του. Τραγούδια όπως το Βαρέθηκα τα χωρατά, Αυτούς τους έχω βαρεθεί, Βικτώρια, Κι αν είμαι ροκ, Πόρτο Ρίκο, Φρόνιμα κούκλα μου, τα άκουγα συνεχώς και πολλά άλλα που δεν λέει να τα γράψω όλα τώρα.

Με τον καιρό όμως άρχισα να απογοητεύομαι από το πρόσωπο αλλά ποτέ από τους στίχους. Από τότε σταμάτησα να λέω ότι μου αρέσει ο Παπακωνσταντίνου και άρχισα να λέω ότι απλά μου αρέσουν τα τραγούδια που τραγουδά. Έτσι άρχισα να ψάχνω πίσω από τη φωνή που άκουγα και ανακάλυψα αυτόν που άλλαξε τα πάντα στη ζωή μου, τον ΝΙΚΟΛΑ ΑΣΙΜΟ. Τραγούδια όπως η Μπαταρία, Εγώ με τις ιδέες μου, Γιουσουρούμ, Όλοι δηλώνετε μια ιδιότητα, Μηχανισμός, Δεν θέλω καρδιά μου να κλαις, χαράχτηκαν μέσα μου για πάντα. Απίστευτοι στίχοι, μοναδική ερμηνεία, λέξεις περίεργες, δύσκολες, δυσνόητες, ειδικά για ένα παιδί 14 χρονών. Και το σημαντικότερο, από έναν άνθρωπο που έκανε κάθε λέξη που έγραψε τρόπο ζωής.

Την ίδια περίοδο ανακάλυψα και τον Παύλο Σιδηρόπουλο από έναν ζαμπονάκια που τραγουδούσε συνεχώς την Ώρα του Stuff. Ο Σιδηρόπουλος με κόλλησε πραγματικά εκείνη την περίοδο με τραγούδια όπως το Μπλουζ του παλιοκάραβου, Ο γερο Μαθιός, Το ξέσπασμα, Τω αγνώστω Θεό. Τα τραγούδια του Άσιμου και του Σιδηρόπουλου είναι αυτά που σημάδεψαν την εφηβεία μου. Ξενύχτια στην πλατεία με το κασετοφωνάκι να παίζει και τα μπαφίδια να φωτίζουν τα πρόσωπά μας και να καίνε τα κεφάλια μας.

Λίγο πιο πίσω έρχονται οι Τρύπες με την υπέροχη φωνή του Αγγελάκα και κομμάτια όπως η Γιορτή, το Πάρτυ στον 13ο Όροφο, το Τρένο, ο Ξένος. Μαζί τους τα Διάφανα Κρίνα με τη βαθειά φωνή του Θάνου Ανεστόπουλου να τραγουδά το Λιώνοντας Μόνος, το Έγινε η Απώλεια Συνήθειά Μας, τις Μικρές Αλήθειες και φυσικά τη Νύχτα.

Μεγαλώνοντας λίγο πέρασα στο ξένο ροκ με σημαντικότερο άκουσμα τους Deep Purple και τα αγαπημένα Highway Star, Black Night, Lalena και το When a Blind Man Cries. Αυτά επέλεξα γιατί τα ακούω και τώρα. Λίγο Led Zeppelin και λιγότερο Metallica. Ένα πέρασμα από τους Doors το μόνο που μου άφησε (ξέρω ότι για πολλούς είναι ιεροσυλία αυτό που θα πώ) είναι ένα ολοκαύτωμα στο κεφάλι.

Απ’ το τρίτο έτος και μετά άρχισα να ακούω πολύ Μάλαμα. Αυτό που ξεχωρίζω είναι το Χαμένο Ρούχο («Στην κολυμπήθρα ρίξανε νερό αλκοολούχο...»). Τον γούσταρα πολύ, μάλλον επειδή είναι ξυδάκιας (όποιος τον έχει δει live καταλαβαίνει). Λίγο Πασχαλίδη, Κανά και αρκετούς άλλους όχι τόσο σημαντικούς (για μένα...).

Λίγο αργότερα μπλέκω με τα ρεμπέτικα, κόλλημα που κρατάει ακόμα. Μπάτης, Δελιάς, Εσκενάζη, Παγιουμτζής είναι η παρέα μου στα «Χρόνια Της Καταστροφής» όπως τα λέμε.

Πολλά από αυτά τα ακούω και τώρα αρκετά συχνά εκτός απ’ τον Άσιμο που δεν σταμάτησα ποτέ.

Ξέχασα να πω ότι μου αρέσει πολύ ο Μητροπάνος. Δεν κάνω πλάκα, τον γουστάρω πολύ, τον μοναδικό λαϊκό.

Όποιος περάσει από εδώ και δεν έχει γράψει αντίστοιχο post (από όσο είδα οι περισσότεροι έχουν γράψει) τον προσκαλώ εγώ να το κάνει.

20 comments:

cindaki said...

Α, ο Μητροπάνος!
Μου θυμίζει πολύ έναν φίλο μου που έχασα...

iro* said...

Μ'αρεσεις..Για τον Ασιμο, για τον Αγγελακα, για τα ρεμπετικα, για τον Μαλαμα..
***

Y. K. said...
This comment has been removed by the author.
Y. K. said...

γι'αυτο σε παω εσενα πολυ. για ολα σου αυτα που γραφεις

αγγελακας!!!!!!!!!!!!!

(το ξερεις δα...
τωρα που σου γραφω ακουω τη "γιορτη"-θα το εμπεδωσω καποια στιγμη αυτο που λεει..)

μαλαμας απιστευτος..γυαλιζει το ματι του οταν τραγουδαει για να μη σχολιασω και τα ανεκδοτα που αφηγειται στις συναυλιες.

για τον ασιμο δεν εχω λογια
...

φιλια ρε συ+αγκαλιες

drunksoul said...

sofi-k καλωσήρθες.Ο Μητροπάνος τα σπάει.Καμιά μπάλα θα δούμε?

iro χαίρομαι(που σου αρέσω...)

alicia η γιορτή έχει απίστευτο στίχο όπως και η Νύχτα από Διάφανα Κρίνα. Δεν λέει πολλά αν το ακούσεις αλλά αν προσέξεις τους στίχους θα πάθεις πλάκα.

Οι δύο πρώτες κυρίες παρακαλούνται να γράψουν αντίστοιχο post.

Zelot said...

Γιατί είμαι πάντα πίσω;
Μόλις έκανα το post με τις ερωτήσεις του Προυστ :(
Νέα μόδα λοιπόν η μουσική ε;
Κάτι θα γράψω και εγώ...
Πάντως μ'αρέσει που οι προτιμήσεις σου είναι σταθερές σε έντεχνο/ροκ.
Τα σέβη μου!

drunksoul said...

Κάλιο αργά παρά ποτέ zelot.Γράψε και εσύ κάτι για τη μουσική.

Фе́ммe скатале said...

Ξέχασες το Ουλαλούμ!

drunksoul said...

maria_adouaneta (που δε σε λένε μαρία) τι εννοείς?

Y. K. said...

το τραγουδι "ουλαλουμ" εννοει..drunksoul!

καληνυχτες

drunksoul said...

Δεν το ξέρω το τραγούδι.

Dannossiel said...

xmmm...latreuo ki ego ton mitropano...ki o asimos morfi alla to kapsimo me ta xasisia dn to goustaro mia...metallica apisteutoi,doors pio liosimo...m areseis!an kai an deis to antistoixo post mou apexoume arketa mousika!

FuSmOKer said...

Κρατάω Τρύπες και Διάφανα Κρίνα που είναι όλα τα λεφτά.
Στα άλλα είμαι εντελώς άσχετος :)

Τον Άσιμο τον σέβομαι πάρα πολύ. Γι' αυτό που είχε επιδιώξει να είναι.

drunksoul said...

dannossiel το να ακούς Άσιμο δεν σημαίνει οτι πρέπει να κλάνεις απ'το μαύρο.

fusmoker στο δικό σου αντίστοιχο post είχα δει οτι είσαι εντελώς αλλού και μου έκανε εντύπωση που σου αρέσουν Τρύπες και Διάφανα Κρίνα.

FuSmOKer said...

Κάποτε ανα διαστήματα άκουγα πολύ. Σταμάτησα να ακούω κυρίως γιατί συνειδητοποίησα πως ήμουν σε εντελώς άλλη φάση (όπως το είπες) με τη μουσική και κατά δεύτερον από ένα σημείο και μετά με χάλαγαν πολύ..
Με έριχνε πολύ εννοώ. Και επειδή παίζαν και πολλά και διάφορα τότε (προς κατανάλωση) άρχισαν να μου σκάνε πολύ περίεργα τριπάκια.
Τώρα είμαι με τις περιόδους μου. Όποτε κάτσει. Μπορεί να είμαι της (κάφρο-)ηλεκτρονικής αλλά και το rock το σέβομαι γι' αυτό που είναι.
Τα άλλα είναι που δεν μπορώ και με πιάνει ναυτία.

Gwgw said...

Μιλάνε για το Ουλαλούμ του Άσημου...υπέροχο! Σε πάω κ εγώ...κάτι ήξερα που σε προσκάλεσα! :)

Y. K. said...

ευχαριστω κι εγω πολυ για οσα εγραψες για την ιστοριουλα. ηταν πολυ πολυ ομορφα drunksoul :)

the dagger said...

Γεια σου, drunksoul! Καλώς σε βρήκα κι εγώ. Ωραία πράγματα βλέπω στο post σου, Σιδηρόπουλος, Άσιμος, ρεμπέτικα... Ωραία, ωραία! Αν κι εγώ δεν είμαι τρελή fan του ελληνικού ρεπερτορίου, αλλά θα συμφωνήσω στα τρία συγκεκριμένα. Και θα τονίσω: "Ηλεκτρικός Θησέας", "Θάνατος", "Η ώρα του stuff","Κάποτε θα δεις". Αλλά και: "Μπαγάσας", "Γιουσουρούμ", και άλλα...

drunksoul said...

Η έκφραση "ελληνικό ρεπερτόριο" είναι πολύ παρεξηγημένη.

the dagger said...

Όντως, είναι πολύ παρεξηγημένη, μια και, ως επί το πλείστον, δυστυχώς, σήμερα ελληνική μουσική θεωρείται αυτό που πουλάει και ακούγεται κατά κόρον στα ραδιόφωνα και αλλού... Ελπίζω να μην παρεξηγήθηκα κι εγώ μαζί της... Ούτως ή άλλως, προσωπικά, γουστάρω παλιό ελληνικό ροκ, με βάζει στη διαδικασία να σκέφτομαι και να προσπαθώ ν' αντιληφθώ το νόημά του. Γουστάρω Ξαρχάκο, Θεοδωράκη και Λοΐζο, διότι εξέφραζαν τις ανησυχίες, τόσο τις δικές τους, όσο και μιας ολόκληρης γενιάς, η οποία, αν και όχι πολύ κοντά στη δική μου, μου είναι πολύ οικεία. Κι έχω "ταξιδέψει", παλιότερα, με Πυξ Λαξ...
Προτιμώ να μη βάζω ταμπέλες στη μουσική. Έχουμε το δικαίωμα, όλοι, να διασκεδάζουμε όπως θέλουμε και ν' ακούμε ό,τι μας απελευθερώνει...